vineri, 10 februarie 2012

Educatie?!?

Vroiam sa mult sa scriu postul asta,dar am zis sa mai astept,sa nu il scriu la cald,sa incerc sa fiu temperata.:) Ha!Eu?!?Temperata?:D Nu m-am temperat,asa ca..il scriu oricum.Scuzati-mi,in avans, patosul...
Toata lumea care ma cunoaste stie ca eu sunt total impotriva violentei asupra copiilor.Proprii.:D pentru ca nu mi se pare normal sa dai in copilul tau,consider ca poti face si altfel educatie.Acum,nu sunt eu nici pe departe mama perfecta,insa Razvan e un copil destul de cuminte si educat,zic eu :) si asta fara sa primeasca in viata vietilor lui o palma. Consider ca mai tare il doare daca nu il las la desene sau nu ii dau desertul preferat decat daca dau in el.Bataia nu face decat sa inraiasca copilul,sa il frustreze,si pe buna dreptate,pentru ca nu e corect sa te pui cu cineva care nu e de marimea ta. Ce sanse are o mana de om in fata ta,ditamai adultul? Sanse egale,pentru asta militez.:)
Inchipuiti-va deci,stiind putinul expus mai sus, cum mi-a cazut acum ceva timp cand, fiind intr-o vizita,am auzit urmatoarele:
-Toata lumea zice de fiica mea ca nu e educata,dar doar ea stie cata bataie mananca!
.......................................................................................................................................
Nu am putut decat sa bolborosesc incet..."a,deci bataia o educa??"..pentru ca era prima oara cand o vedeam pe vigilenta mamica si nu am vrut sa intru in dispute premature..
Deci pentru unii oameni bataia e educatie.Interesant.Eu am considerat mereu ca e doar o forma de slabiciune a celui mare, de recunoastere a infrangerii in fata celui mic si de neputinta.De fapt,cred ca este opusul lui "a face educatie" -cred ca este capitulare in fata faptului ca nu stii sa faci educatie.Si ce iti ramane atunci?Sa dai.
A! Ca uneori te enervezi asa de tare pe micul dracusor incat ITI VINE sa il pleznesti?Asta pot sa inteleg.Esti obosit,tracasat,in fine,ai si tu problemele tale si iti vine capac atitudinea lui,da,ok,se poate intampla.Dar ia o gura de aer,trimite-l in camera lui,numara pana la 10,sau orice te face sa te calmezi macar putin..nu da! Poate a avut si el o zi proasta,si vrea doar sa iti capteze atentia...
Ce am face daca atunci cand am fi batrani si neajutorati,pentru ca da, batranii sunt cel putin la fel de neajutorati(si cateodata enervanti) ca si copiii- am primi bataie de la copiii nostri,copii pe care odata i-am lovit pentru ca nu stiam a face altfel?Acum,cand nu mai suntem NOI in putere,ci EI? Ca na, roata se mai intoarce,are obiceiul asta..
In fine, vorbesc si eu sa mai imi zic oful.Stiu ca cei care citesc aici nu sunt violenti:) sau cel putin asa sper..:))insa as vrea sa putem,eu si cei ce imi impartasesc sentimentele,sa transmitem mai departe gandurile astea,poate poate schimbam ceva..macar poate cei ce isi agreseaza copiii gasesc timp sa analizeze situatia cu maturitate si sa isi dea seama ca gresesc...BATAIA NU REPREZINTA EDUCATIE!!
Va multumesc! :)

Niciun comentariu: