luni, 12 aprilie 2010

Pasari negre

Am aflat acum jumatate de ora ca un fost coleg de liceu s-a sinucis. Cand prietena mea mi-a spus numele lui, mi-a parut cunoscut si atat, insa din curiozitate,afland ca ea citise pe net despre asta, am cautat pe Google mai multe informatii,si mi-am dat seama ca il stiam chiar foarte bine, cred ca imi placuse chiar de el la un moment dat in perioada liceului. El era cu doi ani mai mare,si din cate am citit acum a fost scriitor. Un baiat frumos, tanar, destept,care sambata s-a spanzurat cu un fular in casa in care locuia din cate am inteles singur,cu toate ca mai avusese tentative de sinucidere si din cate stiu eu nu ar fi trebuit lasat nesupravegheat...
Obisnuia sa spuna ca fusese traficant de droguri,acum era traficant de poezie...Am intrat si pe blogul lui si am descoperit un baiat deosebit,special, neinteles poate...
Motivul pentru care scriu asta acum este in primul rand pentru ca m-a afectat destul de tare-asa cum ma afecteaza de fiecare data cand aud de o persoana pe care am cunoscut-o la un moment dat -ca a murit, si in al doilea rand sa imi exprim inca o data tristetea..nedumerirea...furia..pentru oamenii care se sinucid...
Am avut si eu perioade in care ma simteam pierduta, suparata, dezorientata, simteam ca ma sufoc sau ca nu imi gasesc locul(toate astea inainte de a-l avea pe Razvan sau de a ma marita macar) insa nu mi s-a parut niciodata mai buna varianta mortii. Cred ca trebuie sa iti gasesti un punct de sprijin, cat de mic, cat de neinsemnat ar putea parea, care sa te tina in viata pana iti revii.
Si chiar el spunea, intrebat daca s-a gandit vreodata sa se sinucida : „Niciodata. Pentru ce? O sa vad mai incolo cum e cu moartea. Acum sunt aici si nu am terminat. Pe planeta Pamant. Vreau sa vad ce-i cu ea. Cine stie unde nimeresc dupa. Si acolo o sa vad eu. Sper sa ma distrez. Sa invat. Sa testez. Sa gust. Cred ca fiintele au un mare grad de autoconservare si, daca nu actioneaza nimic din afara lor, oameni sau serpi mor atunci cand nu mai au ce afla. Asta inseamna de moarte buna”.
Si atunci?
Stiu ca se sinucid multi oameni zilnic, stiu, desi nu inteleg. Intreb,pentru ca te-ai gandi ca de la o persoana inteligenta ai avea pretentia ca intelege mai mult.Sau chiar asta sa fie motivul?....
In fine... Dumnezeu sa-l ierte si sa-l primeasca la el...
Hai sa ne bucuram mai mult de viata si de tot ce ne ofera ea..sunt atat de multe motive de fericire: suntem alaturi de cei dragi, suntem sanatosi, e primavara,soare,viata e atat de frumoasa....

Un comentariu:

ruxx spunea...

trist...:(