marți, 8 septembrie 2009

A fost odata...

A fost odata o Alba ca Zapada. Si ea avea buzele rosii ca sangele, pielea alba ca zapada si parul negru ca abanosul. Si era frumoasa de crapa de invidie si oglinda fermecata. Sau era mama cea vitrega? In fine.
Si a mai fost odata o Cenusareasa. Si ea era atat de frumoasa, incat printul, care organizase un bal special sa isi aleaga de sotie pe cea mai frumoasa fata din regat, a ales-o pe ea.Si surorile vitrege,musai rele, crapau de invidie ca nu le incapea piciorul dolofan in pantofiorul pierdut.
Si a mai fost o Bucle Aurii. Si o Zana Zanelor. Si Printesa Zapezii. Ariel. Craiasa Zapezilor. Ileana Cosanzeana.Mica sirena. You name it.
Ce au toate in comun?
Pai sunt cele mai frumoase. Cele mai speciale. Mai destepte. Cele mai cele din toata povestea, lumea, universul.Si EL o alege pe EA tocmai de asta. Ca e frumoasa. 90-60-90.
Da...ce?Ati pomenit vreun personaj pozitiv gras?Vreo fata, ma refer..nu bufonul imparatului. Si care sa mai fie si aleasa de printul-cel-calare-pe-un-cal-alb?
Nu! Va zic eu. TOATE printesele, reginele, fetele frumoase, zanele si tipele tari din povesti sunt mega frumoase si mega fotomodele. Grasute sunt doar bunicutele, zanele batrane sau povestitoarea.:)
Si asta se intampla mereu, din cele mai vechi timpuri, si pana in zilele noastre. Etalonul creat de povestitori (multi ramasi anonimi, lasii!) a ridicat stacheta pana la marimea 0 a zilelor noastre. Pana la anorexie. Pana la lesin. Infometare.
Pentru ca daca nu arati bine, daca nu esti frumoasa, nu esti acceptata. Nu esti "buna". Nu poti obtine rolul principal, de zana, ci, in cel mai bun caz, de..povestitor. Si asta doar daca ai darul povestirii. Daca nu, ramai sora vitrega, urata si rea, care isi roade pumnii de invidie de pe margine.
Nnu-nuu..printul poate sa fie si broscoi, nu conteaza, printesa tot il saruta, poate sa fie si Bestie, Frumoasa tot il iubeste, dar Doamne fereste sa fii o grasuta sau o uratica, pentru ca ai zburat din poveste cat ai zice...tucemamanaibiicautiaici?
Si ajungem in zilele noastre, si ne mai deschidem la minte, si gasim un Richard Gere open-minded enough incat sa se indragosteasca de o prostituata, insa...surpriza!E Julia Roberts!!! Da, Julia, cu zambetul ei fermecator si picioarele ei perfecte.:) Fetele de pe centura de la noi, de pe drumul spre Carrefour, cred ca erau ocupate..:P..au luat si ei ce au gasit...Ei...intentia conteaza,nu? Un milionar a iubit o prostituata...Sa crape Fat Frumos de invidie ca el nu a reprezentat un subiect asa de controversat...
Oricum am da-o, ideea e aceeasi: excluzand exceptiile care, evident, exista, si sper eu nu sunt putine, trebuie sa arati bine ca sa obtii rolul de printesa. Sau de zana. Sau de ce vrei tu, ca daca arati fffoarrte bine, poti sa iti si alegi.:)
O fi rau, o fi bine, eu nu stiu...sunt doar...povestitorul...;)...dar voi, copii cuminti, ati face bine sa va mancati cerealele, marul sau orice mai gasiti sanatos prin frigider, sa va faceti exercitiile cardio si sa nu faceti excese, si nu va ramane decat sa va asteptati printul in caleasca lui de aur. Si veti trai fericiti pana la adanci batraneti!:)

Si-am incalecat pe-o sa,
Si v-am spus povestea...mea?!?

4 comentarii:

Green spunea...

M-am mai simtit si eu ratusca cea urata ,dar important este cum te simti, nu cum arati...frumusetea vine din interior, desi multi iti pun eticheta pe exterior, din pacate...

SARILLA spunea...

Da...tu stii asta, eu stiu asta...dar stii ca tot prima impresie e importanta.:)
Eh..sanatate sa fie!:D

nnonny spunea...

Nu stiu ce sa spun...nu m-am considerat niciodata o fiinta frumoasa si nici nu am avut pretentia de a fi fost considerata. Kg in plus...am o multime (din cand in cand, ma mai razboiesc cu ele). Nu mai stiu sigur, la ora aceasta, dar parca a fost o perioada cand femeile grase, nu plinute, erau la moda...parca era si un pictor caruia ii placea sa picteze nuduri cu cat mai multe sunculite. Povestile pe care le traim noi, difera mult de cele pe care ni le citea mama inainte de culcare. Nu toti printii prefera femeile schiloade, fotomodel...nu toti barbatii apreciaza frumusetea exterioara mai mult decat pe cea interioara, desi, e drept ca mai intai se uita la exterior. Sunt barbati care prefera o femeie obisnuita (ca aspect) sau chiar uratica, dar desteapta, inteligenta, cu care sa poata dicuta, in loc de un fotomodel care intepeneste pe scaun de parca ar fi la fotografie, schitand zambete si nefiind in stare sa silabiseasca mare lucru, dar sa mai porti o discutie cu ea. Eu asa vad lucrurile, asa gandesc, parerea mea...(puteti sa dati cu pietre, sunt vinovata) :D

SARILLA spunea...

Da...Rubens il chema pe omul ala destept..:)) But those days are gone..:(
:)) Si nu, nu dam cu pietre, nicidecum, doar ca:
1. Nu am spus ca nu sunt si exceptii, ca nu sunt si barbati care apreciaza interiorul.:)
2. Esti abia la inceput, probabil ca o sa te lovesti de mai multe de acum incolo.:)
3. Ma refeream nu numai la relatiile femeie-barbat ca si iubiti, ci in general, in toate domeniile, incepand cu sentimental si terminand cu profesional.
Eu asa vad problema, la modul general, dar asta nu inseamna ca nu poate fiecare sa aiba povestea ei.:)