luni, 25 mai 2009

Conjugarea verbului "a rage"

Muulti ani, pe vremea cand nu dispuneam de internet si nici alte surse de inspiratie, m-am tot intrebat eu asa care e perfectul simplu, dar si cel compus, al verbului "a rage".Toate variantele mi se pareau hilare si nepotrivite. Am aflat, acum ceva timp, gratie/datorita/multumita unui site care se ocupa cu asa ceva, si anume verbix.com, si sunt mandra sa va prezint urmatoarele:

Prezent:

eu rag
tu ragi
el rage
noi ragem
voi rageţi
ei rag

Perfect compus
:

eu am ras
tu ai ras
el a ras
noi am ras
voi aţi ras
ei au ras

Imperfect:

eu răgeam
tu răgeai
el răgea
noi răgeam
voi răgeaţi
ei răgeau


Mai mult ca perfect:

eu rasesem
tu raseseşi
el rasese
noi raseserăm
voi raseserăţi
ei raseseră


Perfect simplu
:

eu rasei
tu raseşi
el rase
noi raserăm
voi raserăţi
ei raseră


Le postez aici parte pentru a-mi triumfa victoria asupra bagajului si-asa limitat de cunostinte generale si parte pentru a ajuta, sper, alte persoane care nu au ce face decat sa se gandeasca la cum ar trebui sa zica daca au facut ca magarul.;)

8 comentarii:

Dili spunea...

Aha deci se zice:
"voi raseserati deja ca magarii pe imas cand eu am ras ca m-am ras prea adanc cu lama si m-am taiat, pen'ca ragand si ragaind ati vrut sa atrageti atentia magaritei de pe deal care ragea si ea dar n-ar fi ras daca nu v-ar fi vazut ca rageati"
Suna a limbaj codificat. Sunt magar deci rasei, da' daca eram bou(:D) as fi zis la perf, simplu "mugii"??? Da.

SARILLA spunea...

:)) Glad I could help.:D

miki spunea...

....bravo? cred ca da. bravo.

si iar vorbim in acelasi timp pe bloguri.

SARILLA spunea...

Da, am vazut.:)

Anonim spunea...

Verbul "a rage" are forme numai pt. pers. a3a sg si pl (e pt animale)...

SARILLA spunea...

Se pare ca nu..adica..eu asa am gasit pe site-ul asta..cum am scris...

ionutzval84 spunea...

daca pe site zicea ca a ploua este "eu plouez" era corect? Dumnezeule... exista DOOM 2 (nu jocul...)

Cami spunea...

Ceau! Azi am intrat in dilema cu fiica mea, nestiind cum se conjuga la trecut a rage...amuzanta si draguta conjugare :) bravo pt.gand