joi, 9 octombrie 2014

si ziceam de Belgia

Da, ca incepusem sa zic de ce imi place Belgia. De toate,ma,de toate!
Pai sa va povestesc..
..totul a inceput in 2011. :D Si ziceti mersi ca nu a inceput in 1980.;)
Eu, cum probabil stiti, ca suntem noi ai nostri, am mai avut o tentativa emigratoare in 2005. Eram tanara si nelinistita atunci, si ganduri de o lume mai buna ne curgeau prin vene.  Asa ca sotul a sugerat Grecia. (tot pentru ca suntem noi ai nostri, stiti si de ce). Asa ca Grecia a fost. Am vandut tot. TOT. Si am plecat. In Atena.
Am rezistat de minune 2 saptamani, dupa care treaba a inceput sa scartaie(doar la mine, desigur) si..s-a terminat. Am inceput sa vreau sa ma intorc. Si dau pe repede inainte ca nu de "un cosmar numit Atena " vreau sa vorbesc in aceasta frumoasa zi de toamna, ci de "un vis numit Bruxelles"..
Fwd fwd fwd am plecat de acolo for good si dupa cativa ani de autoterapie am decis sa mai incercam o data. Si, conjunctural, s-a nimerit Bxl. Cand am inceput pregatirile pentru Belgia am inceput, alaturi de bagaje, sa pregatesc si gandurile de acomodare, crezand ca imi va lua ceva pana sa ma acomodez.
Puteam sa jur, si spuneam tuturor, ca imi va fi greu la inceput, ca ma voi adapta mai greu.
Si am plecat. Pe 2 mai 2011 am ajuns aici. Acasa. Nici macar o secunda de atunci nu am simtit nevoia sa ma intorc. Nici macar o secunda nu am privit in spate cu regret, gandindu-ma "ce ar fi fost da" sau "cum ar fi". Dimpotriva, de cate ori ma gandesc la o posibila intoarcere..ma ia cu ameteala.
Stiu, e urat ce spun. Romania e tara mea, bla bla bla. ...nationalism..bla bla bla..parinti rude prieteni casa nustiuce..Nu. Imi iubesc parintii, sora ( :x) bunica si prietenii. Cu cine a fost de tinut legatura o tin inca bine mersi, cu cine nu...ei bine..nu.Dar Romania, ca tara, nu imi lipseste. Oamenii ei. Tiganii.Mafia.Manelele.Cocalarii.de asta am vrut sa fie blogul privat ;) )Faptul ca trebuie sa dai spaga de la cresa pana la pensie sa obtii un locsor sau sa fii bagat in seama.Faptul ca nu sunt parcuri.Faptul ca nu sunt vecini misto,locuri in care sa te plimbi. Faptul ca se fumeaza peste tot si nu ai unde sa mergi cu copiii.Faptul ca e mizerie.Tot.Nimic.Nu.
Si ajung si la subiectul in cauza, cinci ore mai tarziu, ca ce-mi mai place vorbulita..
Belgia. Tara mea adoptiva. Tara mea verde si curata, unde atunci cand deschid geamul dimineata miroase ca la munte. Tara cu parcuri multe si frumoase si vechi. Cu parcuri cu copaci inalti de sute de ani, cu lacuri curate si lebede si rate linistite. Fara gherete cu saorma sau mucuri de tigari pe jos. Fara hartii aruncate peste tot si grupulete de smecheri de care sa iti fie teama.
Deci asta e motivul numarul 2 pentru care iubesc tara asta.. Pentru ca e o tara verde.
Pentru ca aici vezi oameni care alearga indiferent de vreme (si da, vremea e o provocare pentru unii), pentru ca se merge pe bicicleta la munca in costum Armani, pentru ca se respira aer curat cum nici la Sinaia nu cred ca mai e. 
Asta e tara in care vreau sa imi cresc copiii. Si tara in care vreau sa traiesc si sa imbatranesc. Si sa mor, eventually. :D



Parerea mea.       









Niciun comentariu: