luni, 27 iulie 2009

Franta

Pai..cu ce sa incep? Dupa toate cele povestite deja, stiti ca imi cam place Franta. De fapt, cred ca e pe locul 1 in topul tarilor pe care le-am vazut si mi-au placut asa tare de m-as muta in ele. Pana acum...Stiti ca astept America.:)
Despre Coasta de Azur, m-am gandit daca sa spun "Frumos dar scump" sau "Scump dar frumos". Nu am ajuns la nicio concluzie, insa cu siguranta ca sa mergi acolo iti trebuie bani. Bani pentru mancare, bani pentru parcare, bani pentru cumparaturi, chiar si bani pentru suveniruri. Cred ca sunt cu cel putin 30 de procente mai scumpe toate decat pe unde am mai ajuns eu pana acum. Sunt chiar mai scumpe decat in Dubai, de care toata lumea e speriata din punctul asta de vedere.
Cred ca cei mai multi bani pe asta s-au dus, pe mancare si parcari. Asta in conditiile in care nu am mancat sa ma rostogolesc la iesire, asa cum ni se intampla de fiecare data in Grecia.(apropo, cred ca in Grecia se mananca cel mai bine, trai-le-ar tzatziki-ul lor). Multe fructe de mare, buune, nu am ce zice, pizza multa(not much of a fan) pentru ca influenta italiana e de neconfundat, croissante delicioase, gasesti de toate, insa...platesti. Daca in Skiathos(unde e mai scump decat pe continent ca deh, e insula) cel mai mult am dat amandoi 40 de euro pe o masa, dar am mancat mult, bun si consistent(desert inclus), aici am dat 50 de euro pe doua farfurii mari cu continut putin si doua pahare de suc. Bine, acum eu raportez la puterea noastra financiara, poate ca unora 50 de euro li se pare un mizilic pentru doua persoane. La noi n-a avut parintii posibilitati, asa ca mi s-a parut exagerat.
Parcarea..daca pui masina pe strada platesti 1.3 euro/ora, dar sunt sanse slabe sa gasesti loc, asa ca o cam bagi in subterane, unde preturile incep de la 2.5-3 euro/ora. De la 21.00 la 9.00 dimineata pe strada e gratis, iar daca nu te prinzi sa te invarti pana gasesti un loc sau daca pur si simplu nu ai noroc, te ajunge vreo 10-12 euro/noapte.
In fine, gata cu detaliile tehnice.:) Toate statiunile astea frumoase pe care le-ati vazut in poze sunt cam la fel, munte ce se termina in mare, porturi ce gem de yachturi(chiar ma gandeam, bine ca nu am fost cu yachtul, ca unde naiba parcam in aglomeratia aia?), lume multa si plaje cu pietre in loc de nisip.
Cat despre yachturi, mie mi-a placut asta: pentru ca avea o culoare pe care nu o mai vazusem la ambarcatiuni.
A! Si apa..apa mi-a placut mult. Desi rece si sarata, cand arata cam asa:
parca iti mai trece din suparare.:)
In rest, limba e frumoasa, oamenii bogati, femeile slabe si romanii cocalari.:)) De asta ne-am convins inca o data in aeroport, in Nisa, cand, dupa cateva zile de politete, calm in trafic, injuraturi lipsa si zambete pe fata, am avut parte de un spectacol gratuit intre doua romancute slobode la gura care se certau care sa se bage in fata la check in. Asta dupa ce recunoscusem ghiseele pentru Bucuresti dupa gramada dezorganizata ce iesea in evidenta.
But well, Romania is my country, right? We have to deal with this.
Alta nemultumire vine din faptul ca, dupa ce ne-am sucit gaturile poate-poate om vedea si noi ceva celebritati, macar vreo Raduleasca, ceva, nu am reusit sa ne scoatem banii de excursie din paparazzo business si ne-am ales doar cu protagonistii emisiunii Little people, Big world. Eh, bine si-asa...:)Poate data viitoare.
In Cannes, pe strada principala, magazin luxos langa magazin luxos. Valentino, Gucci, Chanel, Louis Vuitton, Dolce&Gabanna, unul langa altul isi asteptau clientii care, credeti-ma, nu intarziau sa apara. Ieseau madamele cu pungoacele pline cu hainute...de ziceai ca le dau moca aia. Erau reduceri, intr-adevar, insa de la 3000 de euro la 1500...parca tot nu ma misca.
In rest...francezii sunt cocheti, din punctul meu de vedere, ca doar de asta sunt francezi, nu?
Despre toate astea insa si despre cum am jucat SI CASTIGAT la cazino-ul din Monte Carlo, intr-un alt episod.:)
Pana atunci, noapte buna, copii! ;)

Niciun comentariu: