vineri, 26 iunie 2009

Mai multe despre Paris

Ca tot am facut rubrica asta cu si despre calatorii mi-am dat seama ca despre Paris nu am scris nimic, doar am pus poze.Eh, oi fi scris eu pe undeva, dar nu figureaza in lista,asa ca pana una alta mai fac un efort de memorie,si-asa e unul din orasele mele preferate.
Daca ar fi sa definesc intr-un singur cuvant orasul, probabil ca as spune ca Parisul este totul.Poate sunt acum cuprinsa de frenezie, ca urmeaza sa plecam iar in Franta, dar cu siguranta Parisul ne-a lasat o impresie foarte placuta. Prin Paris nu te plictisesti pe oriunde te-ai plimba, pentru ca toate cladirile sunt impresionante, parca pline de secrete si de istorie. Parisul are,cred, printre cele mai multe locuri "cunoscute" de vizitat, si o sa amintesc doar Turnul Eiffel, Catedrala Notre Dame, Moulin Rouge, Champs Elysees, Louvre-ul, Montmartre si, nu in ultimul rand, Euro Disney.Totul, incepand cu cladirile si terminand cu oamenii, este fascinant. Oamenii miros a parfum pe strada.Serios, chiar miros.Nu am mai intalnit nicaieri asa ceva.Mergi pe strada si miroase a parfum. Sunt oameni de toate natiile, este un amestec de culori ce te ameteste complet.Tin minte ca noi am ajuns seara, si,dupa ce ne-am cazat, am iesit sa exploram orasul, evident.Si era noapte alba acolo, si erau mii de oameni pe strada, erau diverse numere de magie, reprezentatii, iar oameni de tot felul amestecau, grabiti sau agale,multimea.
Cred ca cele mai puse la punct sunt tipele de culoare.Sunt aranjate, machiate impecabil, parfumate, ti-e mai mare dragul sa le privesti.Francezii in general sunt cocheti, tin minte ca atunci aparusera acolo, si imediat dupa si la noi, esarfele alea de casmir de diverse culori, si mi-am luat si eu una si ma tot chinuiam sa mi-o prind ca ei, pentru ca au modul ala neglijent (la prima vedere) de a le aranja dar pe care nu il puteam deslusi,asa ca ma holbam la toti cei care purtau esarfe.(degeaba, tot in Romanica am invatat sa mi-o prind, si tot nu ca ei).
Au pe strada niste..nu fast food-uri..mici restaurante, sa le zicem, unde aveau niste meniuri bestiale pentru zilele aglomerate in care nu ai timp sa stai sa mananci, si la 7 euro(pe atunci) gaseai un sandwich, o super tarta cu fructe si un suc la cutie.Mai mult decat suficient sa te saturi, delicios si ieftin.:)(cred ca mi-e si cam foame la ora asta).
Au foarte bine pus la punct transportul in comun, noi am calatorit mai mult cu metroul, au statii in toate punctele de interes, e accesibil si rapid.Nu prea e de mers cu masina, au stradutele inguste si multe cu sens unic, alambicate, de ii multumim si azi omului care a inventat GPS-ul.
Hmm..ce sa mai zic..cred ca e evident deja ca mi-a placut si ca de abia astept sa revenim, dar asta se va intampla probabil peste vreo 3-4 ani, dupa ce mai creste si Razvan, sa il luam si pe el si sa il ducem la Disneyland.
Una peste alta, daca ma intrebati pe mine, categoric Parisul este un oras de vizitat, si e frumos, cred, in orice anotimp.Stiti cum se spune, ca are un je ne sais quoi...care il face deosebit..:) Je sais quoi, c'est tout!

4 comentarii:

Diana spunea...

hmmmm...foarte dragutz postul tau despre Paris...m-ai introdus complet in atmosfera de acolo...ma face sa vreau sa merg...acum daca se poate :P...

SARILLA spunea...

:) Ma bucur, asta mi-am si dorit, sa redau putin din experienta mea de acolo. Ar fi bine sa vrem sa se intample ceva acum si chiar sa se intample,nu?:) Dar e bine si mai incolo..:). Sper sa ajungi curand si sa ne povestesti si noua..:)Poate daca adaugi asta pe listuta..:D....se intampla mai repede..;)

Dili spunea...

Mai mai, cu toata antipatia mea fata de francezi, Parisul te poate angaja drept promoter sau cum i-o zice. Frumos ai zis, dar chiar miros a parfum oamenii aceia? Superb..... Cine stie si ce parfum de detergent or folosi sa spele si strazile.... Frumos.

SARILLA spunea...

:)) Da, chiar miroseau.E una din dorintele mele implinite.:) A doua ar fi sa se auda muzica pe strada si oamenii sa danseze.Tot pe strada.La asta cred ca mai am de asteptat.:)