marți, 17 noiembrie 2009

Hai ca se poate!

Saptamana trecuta am fost la un eveniment care mi-a placut foarte mult si m-a bucurat prin originalitatea lui. Fundatia la care lucreaza o prietena s-a ocupat de manifestarea de care urmeaza sa va scriu,si chiar daca a fost destul de putina reclama pe tema asta, lumea a venit.Si bine a facut.
Pai..sa va spun...am avut ocazia sa vorbesc cu cartile si sa ascult fotografiile.:) Suna bine,nu? Au fost invitate cateva persoane cu experiente de viata din cele mai variate si bogate, ca de exemplu un detinut, un jurnalist, persoane afectate HIV, o bucatareasa, persoane cu dizabilitati, consilieri HIV, un veteran de razboi, un etnic turc, un fotograf,etc. Ei aveau niste tricouri pe care scria SUNT O CARTE VIE si, ca totul sa mearga conform planului, cand ajungeai la Biblioteca Judeteana, unde s-a tinut manifestarea, iti faceai un abonament, cereai cartea dorita si te retrageai cu ea intr-un colt, alaturi de un ceai sau de un pahar cu apa, oferite gratuit tot de fundatia Baylor.Acolo, timp de 30 de minute, aveai ocazia sa iti satisfaci curiozitatea cu privire la cartea respectiva .Daca doreai,mai puteai prelungi perioada cu inca 10 minute.Atat,ca mai erau doritori, si nu e frumos sa acaparezi cartea.:)
Eu am vorbit cu un detinut, din pacate nu eram doar eu, ci vreo 10 oameni la fel de curiosi sa isi confirme sau infirme mituri legate de puscarie.Si,slava Domnului, au fost destule spulberate.:)Apoi am inchiriat un expert in petrecerea timpului liber, care nu m-a impresionat foarte mult, dar mi s-a parut interesanta titulatura, si cu o bucatareasa, ca na...sa mai invat si eu ceva.:)
Cat despre fotografiile "vorbitoare", erau 26 la numar, amplasate pe stalpii din biblioteca, si langa ele erau mp3-uri ce redau povestea fiecareia.Foarte frumos scrise povestile, m-au impresionat si pot sa spun si ca am invatat cate ceva din ele.
Una peste alta, o initiativa laudabila a fundatiei Baylor, pe care o salut si o mai astept.Chiar, Ruxandra,pe cand urmatoarea editie?:)

2 comentarii:

Anonim spunea...

Buna, ma bucur ca ti-a placut. Si eu am imprumutat expertul in timp liber, care m-a convins ca trebuie sa vad Grindul Chituc si sa fac o drumetie in muntii Macinului. Si, aveam in cap mai demult, sa imi cumpar o bicicleta buna! O experienta inedita, calda- Biblioteca vie! Data viitoare sper sa fie si editii rare, de valoare.Multumim de participare! Tinem legatura. O zi senina! Nicoleta Iacob

ruxx spunea...

Nu am informatii clare, dar la anul se pare ca se va mai concretiza o astfel de biblioteca vie.