marți, 21 octombrie 2008

Salonic

Cu Salonicul sper sa termin dintr-o bucata, ca nu am stat nici mult si nici nu am facut nimic spectaculos.Mai fusesem cu un an inainte, cand a fost super, asa ca anul asta a fost mai mult o vacanta de relaxare,asa,mai ales ca am prins Sf. Maria acolo si erau inchise toate magazinele,apoi a fost sambata,cand ne-am mai miscat,si duminica, zi mai moarta decat sansa noastra sa avem o tara curata.;)
Salonicul este un oras frumos, al doilea ca marime dupa Atena si cel mai mare din Macedonia, zona Greciei din care face parte.SIncera sa fiu, mie imi place mai mult decat Atena, poate si din cauza ca de capitala ma leaga amintiri dureroase.
In fine. Si anul trecut, si anul acesta, am stat in centru, aproape de mare, ocazie sa facem promenade seara si sa admiram terasele ce inunda faleza de la un capat la altul. Cine a fost in Grecia stie ca grecii sunt renumiti pentru viata relaxata, programul lejer :D dar si pentru viata de noapte pe care o au. La ei totul incepe la orele 21.00-22.00 si se termina tarziu in noapte. Grecilor le place sa petreaca si au ridicat asta la rang de arta. Terasele arata fabulos,mancarea e dementiala..ce motive sa ai sa nu te simti bine?
In Salonic un punct important de atractie il reprezinta Turnul Alb, situat exact la mare, de unde pleaca diferite vaporase ce te duc in larg jumatate de ora fara sa platesti vreun bilet, insa consumatia fiind obligatorie la bord.E mult mai bine asa, toate costa cam 5 euro (bucata), pret pe care cu siguranta l-ai da si pe bilet, insa asa ai avantajul sa bei si un suc.
Tot de la Turnul Alb mai poti face o plimbare cu titicarul(cu siguranta ii zice si altfel,mai frumos, dar nu imi vine in minte acum :) ), dar acolo e vreo 10 euro parca biletul si nu se prea merita, pentru o plimbare de 15 minute. Noi ne suisem initial in asta, deoarece am crezut ca e f scump cu vaporasul, insa pentru ca nu maipleca, am stat vreo 15 minute sa seumple, ne-am ridicat si am plecat, si bine am facut, ca apoi am aflat de cat de avantajoasa era cealalta varianta.
Asa..mai au un super mall, la marginea orasului, langa parcul de distractii oe care il probasem anul trecut, unde gasesti de toate...chiar si haine de firma(vezi, mall-ule din Budapesta, cum se face?Nu trebuie sa fii neaparat "cel mai mare din Europa Centrala" ca sa fii frumos :P )
In rest..souvlaki la greu, tzatziki asijderea...Cola original(O tempora o mores!) si leneveala.
Asa se incheie vizitele mele externe pana acum pe 2008, voi continua in noiembrie, dupa ce venim din Madrid.Am deja programul facut pentru Spania :) asa ca de abia astept.

Niciun comentariu: