vineri, 17 octombrie 2008

Egipt

Asa...Egipt it is.
In Hurghada am fost de Pasti, asa s-a nimerit excursia, nu ca ne-am dorit noi sa ne petrecem sarbatorile intr-o tara care sa nu ne imparta convingerile religioase...care este :D...dar pentru ca atunci s-a nimerit..asa a fost.
Excursia a fost relativ ieftina, vreo 500 de euro cu tot inclus, adica all inclusive la un hotel de 5 stele, taxe de aeroport platite, un pret bun pentru o excursie deosebita.Cel putin asa credeam.:)(observatiile insertiile fine ale elementelor de suspans ;))
O sa incep cu ceva ce ar trebui sa stie oricine vrea sa mearga in Egipt, si anume ca stelutele noastre nu "e" gemene cu stelutele lor.Un hotel de 5 stele, de exemplu cel la care am fost noi, ar avea in Romania 3 stele asa..cu indulgenta.Bine, daca citesti forumurile inainte de a merge acolo, afli si asta si multe altele, in asa fel incat Egiptul si tot ce reprezinta cultura si civilizatia egipteana sa nu vina ca un par in capul coafat european. Astfel ca: sub nicio forma nu se bea apa de la canal, nici macar nu trebuie folosita pentru a te spala pe dinti, se negociaza absolut orice, ei stiu engleza destul de bine si nu se tem sa o foloseasca :), gasesti hoteluri de lux langa gropi de gunoi s.a.m.d.
Pe astea toate le stiam inainte sa ajungem acolo, si mai stiam, imi spusese maica-mea ce fusese cu cateva luni inainte, ca egiptenii sunt foarte "prietenosi"(citez din memorie) si se baga in vorba si daca stii engleza, fata fiind, iti fac diverse cadouri ca amintire din Egipt.Era foarte incantata, draguta de maica-mea,ca ce amabili sunt ei si cum te intreaba ei cum te cheama si din ce tara esti.
Hmm...trag aer in piept sa am putere sa spun varianta mea: sunt niste libidinosi agasanti ce nu fac altceva decat sa se bage in seama, ce se tin scai de tine punand on and on aceeasi intrebare:"Where are you from?", asta daca esti inspirat si nu raspunzi, ca daca ai raspuns la prima intrebare, esti mancat de gargarite...nu mai scapi de ei..te intreaba cum te cheama, il intreaba pe barbatul cu care esti daca te pot obtine pentru un numar de x camile(depinde de cat de aburitori sunt, ca oricum nu ar avea ce sa ofere, sunt vai de mama lor), tabara pe tine sa cumperi diverse, si tot asa.Este super stresant, chiar daca ii ignori, imi era si frica sa ma uit mai atent la ceva ca sareau cu gura.Bine macar ca nu pun mana pe tine, ca in camera stateam pana la plecare.
In fine...totul e diferit acolo...incepand cu mancarea(vorbesc de cea de la hotel, ca nu am mancat decat o data in oras, la un KFC,parca) si terminand cu modul de viata. In ceea ce priveste meniul, ei folosesc multe condimente,printre care unul neidentificat de mine, din pacate, si complet neplacut, care imi strica de fiecare data apetitul, asa ca de unde imi era frica de optiunea all inclusive ca ma gandeam ca ma voi intoarce cu kilograme in plus, am tinut-o in prostioare de era sa si slabesc, Doamne fereste!:D Eu nu mananc decat pui, si era foarte rar in meniu, astfel incat am apelat o data la prepelita, am atentat la un peste o data si la niste fructe de mare, si in rest...clatitute dimineata si cand si cand mezeluri, omleta sau ochiuri, pseudosuc natural, (nu toate odata, ca si variante), cartofi prajiti(foarte reusiti) cu gratar de pui in zilele norocoase si desert(aici stateau binisor) si ce mai apucam seara, dar tot asa...nimic spectaculos.Am mai mancat si pizza...legume, fructe...nu am murit de foame, dar nici multumiti nu am fost.Baietii mancau mai bine, pentru ca in afara de pui erau toate orataniile din ograda acolo..miel, oaie, porc, vita...care mai de care mai neapetisante pentru mine.(si pentru sor-mea,care sta si mai prost decat mine la capitolul asta)
Asa..mai ziceam de hotel, ca nu era de 5 stele nici daca il rugai, serviciile au fost ok, totusi, ne faceau curat in camera zilnic(prietenilor nostri le aranjau si prosoapele in forma de lebada, la noi isi pierdeau subit talentul si le impatureau normal) si erau amabili.
Off..ce mult am scris si nici nu am iesit din hotel inca:D. Pe partea a doua, atunci!

Niciun comentariu: