sâmbătă, 18 octombrie 2008

Egipt din nou

Mbun. Am vorbit despre mancare, am vorbit despre hotel si am vorbit despre "prietenosii" egipteni. Sa vedem ce mi-a mai atras atentia.
Unul dintre motivele pentru care ne-am dorit sa mergem in Egipt a fost, evident, sa vedem piramidele.Pana la urma, reprezinta ceva deosebit, ce merita macar o data in viata vazut si fotografiat.:) Cand ajungi in Egipt ai o oferta destul de bogata de excursii optionale, insa noi ne-am ales doar o plimbare cu submarinul si piramidele, si pentru ca vroiam sa ne odihnim in rest, dar si din cauza pretului destul de mare al excursiilor.Mai erau, printre optiuni, un safari, o vizita la Luxor, scufundari la mare si mica adancime(noi ne-am cumparat de acolo un set de snorkelling si am prestat in mare la noi,ca hotelul era pe malul marii-SUPERB), o vizita pe o insula pustie si probabil altele, dar nu imi mai amintesc acum.Ideea e ca piramidele clar vroiam sa le vedem si m-am gandit ca o excursie cu submarinul ar fi ceva deosebit,asa ca ele au ramas.
Excursia cu submarinul a fost, intr-adevar, deosebita.Ne-a placut foarte mult, pestii erau superbi si cei doi scafandri ce ne insoteau din afara hraneau pestii astfel incat noi sa ii putem observa indeaproape.
Hei, si iata ca a sosit timpul sa scriu si despre excursia la piramide, in Cairo, de fapt,excursie de ...nu stiu...20 de ore ce au parut 3 zile.Am calatorit cu un autocar in care daca stateai jos iti tineai genunchii lipiti de piept, deci notiunea de comoditate era sublima dar lipsea cu desavarsire. A fost ingrozitor drumul, cumplit de obositor.Am plecat pe la 2 noaptea de la hotel,am ajuns pe la 9 dimineata in Cairo si ne-au dus 2 ore la Muzeul de Arheologie, frumos dar foarte mare, nu am apucat sa vedem decat o miica parte,mai ales ca ghidul nostru, care trebuia sa si presteze bilingv(romana si maghiara) era complet lipsit de chef asa ca mai mult am alergat pe acolo. Dupa cele 2 ore petrecute acolo am fost sa mancam pe un vas pe Nil si, in ciuda temerilor noastre, a fost excelenta mancarea.Apoi, in sfarsit, piramidele. Au fost exact asa cum imi inchipuisem, impresionante, marete si pline de mister.Situate exact la iesirea din oras, pe un fel de colina, protejate de Sfinx, trei la numar, fiecare cu povestea ei, au implinit o curiozitate aproape mistica a copilariei mele.Nu o sa insist pe ele prea mult,mai bine trec mai departe la alte lucruri ce mi-au ramas intiparite in minte din aceasta excursie.
Ce am mai facut acolo...ne-am plimbat,am stat la piscina, am facut, dupa cum spuneam mai sus, snorkelling, doar pentru asta si pot spune ca a fost o excursie frumoasa, am fost in oras la shopping, cica..daca se pot numi cumparaturi suvenirurile de acolo, am fumat narghilea, fara nimic compromitator(nu au vrut aia sa ne dea:)) )am lenevit si ne-am bucurat de soare.
Ca sa nu o lungesc si pe a treia parte, cu toate ca evident as putea povesti mult mai mult despre orice pe lumea asta, ca sunt vorba lunga nativa :D o sa inchei cu concluzia proprie si personala despre Egipt:
E genul de excursie care merita facuta o data in viata, nu mai mult, ca nu ai ce face, interesanta pentru diferentele de cultura si civilizatie si bineinteles, unica pentru piramide.

Niciun comentariu: