joi, 18 februarie 2010

DECAT o vorba sa-ti mai spun...

Mda...mor cu moda asta...ati observat ca mai nou se inlocuieste doar cu decat?
"Am decat un frate"...sau mai bine.."am decat un neuron care debiteaza tampenii".
Nu erau de ajuns mi-ar place sau datorita in loc de din cauza sau lipsa prepozitiei pe (prietenul care l-am rugat sa vina)...acum a mai aparut si asta.
Nu inteleg cum de au atata succes tampeniile astea(sau ar trebui sa zic succesuri?). Inteleg ca cineva,la un moment dat, face o greseala..ca asta nu e greu deloc, dar cum ajunge ea la rang de imn national? Suna interesant? Apartinem toti fenomenului de turma? Si daca e asa, de ce numai la tampenii?De ce nu copiem lucrurile bune din jurul nostru?
Stiu, sunt cam suparata azi, dar chiar am o mica problema cu gramatica limbii romane. Mi se pare ca incet-incet, dispare.Sau e inlocuita.
Nu mai stim nici sa scriem, nici sa vorbim. Acum toate conversatiile au loc pe mess si ocupa foaarte putin spatiu:
-cf?
-bn.u?
-bn.aks.
-k.tre sa plek.poop
-poopik
Si asta scriu eu asa,la nivel de neinitiat, pentru mi s-a intamplat sa citesc si niste chestii pe care le-am descifrat foaarte greu sau deloc.
E trist, pentru ca avem o limba frumoasa. Si suficienta,asa cum era ea.Fara neologisme din rromanes sau cine stie ce alte parti.
Hai, incercam sa o lasam asa cum e?

8 comentarii:

Dili spunea...

da mai, subscriu!!!! Bine spus...

Auzi, eu am ceva si cu incheierile de tip "si altele de genu'". Bai, o fi el mai scurt dar ma zgarie rrrrrrrau pe timpan. E asa greu sa zici "de genu' asta, acesta, ala", ceva acolo, nu asa "de genu'". Care gen? se subintelege? poate ... of.

cel mai iubit dintre pamanteni spunea...

gen...gen. intelegi? gen.

Livia Gyongyosi spunea...

:) am dat peste ce scriai anul trecut, despre cum e sa fii mama. cum e cand explici unui copil ceva. da, e extraordinar, cu te face sa te vezi din afara, sa-ti dai seama cat ai crescut tu, in primul rand, de poti explica asa ceva cuiva care nu stie absolut nimic si asteapta de la tine sa-l inveti tot.

Livia Gyongyosi spunea...

evident, sunt pe langa subiect. scuze.

SARILLA spunea...

@Dili- o,da,sunt multe lucruri suparatoare..astea spuse de mine si altele de genu..:)))))))
:D Imi permit sa te enervez, vecina, ca stiu ca te imbunez cu o gaina, o caprita, o maslina, ceva...:D
@cel mai iubit dintre pamanteni-stiu si de faza asta cu "gen" in coada. Enervanta gen.:)
La noi, in Constanta, nu se prea foloseste,thank God, cred ca mai mult prin capitala.:)
@Livia- :) Din punctul meu de vedere nu esti niciodata pe langa subiect daca vorbesti despre copii.:) Asa ca te mai astept!:)

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
nnonny spunea...

Unii oameni chiar nu au simtul limbii romane...aceasta este concluzia la care am ajuns. De la cel cu tata-n gura, pana la cel cu barba sura, romanii stalcesc pe zi ce trece, tot mai tare, biata limba romana.

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.